Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Je gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders ? kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel. (Bron: https://www.aspeditions.be/nl-be/book/studeerwijzer-3e-herziene-editie/16273.htm)
Study and teaching (Higher) --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Study methods --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- studievaardigheden --- Studievaardigheden --- 450.8 --- studeren --- studiemethode --- leerprocessen --- leermethoden --- leesvaardigheid --- schrijfvaardigheid --- kunsteducatie --- Methodiek van het studeren --- Studiemethode
Choose an application
Het handboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid is een boek voor studenten hoger onderwijs die een opfriscursus Nederlands kunnen gebruiken. Het handboek behandelt de theorie rond grammatica, spelling en taalzuivering en spitst zich toe op stijl en communicatieve vaardigheden (lezen, schrijven, luisteren en spreken). Daarenboven bevat het boek vele voorbeelden die de theorie illustreren.
Nederlands --- Schrijven. --- Taalvaardigheid. --- Taalgebruik. --- Hoger onderwijs. --- Didactics of Dutch --- Higher education --- taalvaardigheid --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taalvaardigheid --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Nederlands taalgebruik --- communicatievaardigheden --- PXL-Central Office 2016 --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Communicatie --- 803.931 --- Communicatieve vaardigheden --- Grammatica --- spelling --- Dutch language --- Fluency (Language learning) --- Study and teaching (Higher) --- Writing. --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Completely updated, Britain 2nd edition provides the historical and cultural background to British society and institutions such as the NHS and the BBC as well as an insight into the private daily life of the British people. Students are encouraged to think about the cultural issues raised and to make comparisons with their own culture.Bron: bol.com
Engels. --- Engelse woordenschat. --- Groot-Brittannië. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Didactics of English --- Engels --- Great Britain --- Groot-Brittannië --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Groot-Brittannië --- taalkunde --- enge 485.2 --- didactiek --- 908 <420> --- 908 <420> Heemkunde. Area studies--Engeland --- Heemkunde. Area studies--Engeland --- didactiek secundair onderwijs - Engelse taal en letterkunde --- Grande-Bretagne --- Civilization --- Study and teaching (Higher) --- Civilisation --- Etude et enseignement (Supérieur) --- Verenigd Koninkrijk --- Engeland --- Wales --- Schotland --- Land- en volkenkunde --- Groot-Brittannië
Choose an application
De digitale communicatie heeft de stijlregisters van de Engelse correspondentietaal grondig gewijzigd. Een dynamische stijl, informele woordkeuze en beknopte zinspatronen bepalen het profiel van het Engelstalige e-mailverkeer. Email for college and Business brengt een selectie van authentiek materiaal uit het zakelijke taalcircuit. Aan de hand van voorbeeldteksten, idiomenlijsten en gevarieerde oefeningen worden de meest courante uitdrukkingen aangebracht. De rubrieken False Friends and Common Errors en Dos and don'ts bevatten bovendien suggesties voor een professionele en correcte taaletiquette.Bron : http://www.lannoocampus.be
Zakelijke e-mails --- E-mails --- Engelse taal. --- Hoger onderwijs --- Didactics of English --- Computer. Automation --- e-mail --- zakentaal --- Engels --- didactiek --- E-mail --- Correspondentie ; Engelse taal --- Handelscorrespondentie ; Engelse taal --- English language --- Business English --- Study and teaching (Higher) --- Electronic mail messages --- 808(072) --- 004.773.3 --- Handelscorrespondentie --- Zakelijk schrijven --- Schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- Engels : schrijven --- Digitale communicatie --- 800.852 --- taaldidactiek --- e-mail - elektronische post --- Taalgebruik --- Zakelijke communicatie --- zakelijk schrijven --- Schrijven --- Tekst --- E-mails. --- Zakelijke e-mails.
Choose an application
De auteur had hierover talrijke gesprekken met leerkrachten en directies die advies vroegen rond het voeren van 'slechtnieuws' gesprekken, zoals het moeten meedelen dat een kind niet kan overgaan, betrapt is op druggebruik op school, zware gedragsproblemen vertoont, spijbelt, er een vermoeden van anorexia bestaat, enz. Dit leidde uiteindelijk tot het schrijven van dit boek, dat o.a. een antwoord geeft op volgende vragen: Hoe knoop je het gesprek aan met de ouders? Hoe breng je het beste slecht nieuws aan hen over? Welke strategieën kun je hanteren om het gesprek gaande te houden? Wat is beter te vermijden? Hoe kun je gerichte informatie verkrijgen van de ouders? Hoe ga je ouders ertoe brengen dat ze constructief meewerken bij het nemen van bepaalde moeilijke beslissingen? Hoe kun je leren jouw eigen emoties en die van anderen te hanteren? Het boek legt de mogelijke valkuilen bloot en toont aan hoe zelfs een spiraal van negatieve emoties kan worden omgebogen tot een constructief gesprek. In het boek zijn ook talrijke concrete voorbeelden opgenomen.
Communicatie. --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechnieken. --- Lerarenopleiding --- Leraren. --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- gesprekstraining --- lerarenopleiding --- gesprekstechnieken --- oudercontact --- Mass communications --- Ouderparticipatie ; onderwijs --- 373.3.018.26 --- #PBIB:+107.10 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Ouders --- communicatie --- 316.77 --- 37.03 --- 458.1 --- 808.5 --- Basisonderwijs --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Onderwijs --- Ouderavonden --- Ouderparticipatie --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Secundair onderwijs --- kwaliteitszorg --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- ouder-leerkracht relatie --- ouderparticipatie --- pedagogie --- psychologie --- sociale vaardigheidstraining --- sociologie --- training --- vaardigheidstraining --- 474.23 --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Gezinsbegeleiding (ouderbegeleiding) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Ouderen --- Oudergesprek --- Relatie ouder - school --- Schoolopbouwwerk (onderwijsopbouwwerk, opbouwwerk: onderwijsopbouwwerk) --- Slecht-nieuwsgesprekken --- communicatie (ler) --- communicatietechnieken --- Agressie --- Ouders --- 37.064 --- Communicatietechnieken --- 050639.jpg --- Oudercontact --- leerkrachten-ouders --- mondelinge communicatie --- 373.3.018.26 Ouders. Oudercomites lager onderwijs --- Ouders. Oudercomites lager onderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- communicatieleer --- Organisatie - Management --- Organisatie - management --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Didactische principes --- 371.22 --- 007.1 --- Education --- Parent-teacher relationships --- Communication --- Study and teaching (Higher) --- Handbooks, manuals, etc. --- slechtnieuwsgesprek --- Oudercontacten --- Gesprekstechniek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gesprek --- Sport
Choose an application
Sport wordt door honderden miljoenen mensen op de wereld beoefend en bekeken. Op alle niveaus wordt sport geprofessionaliseerd en steeds meer werknemers vinden zinvol werk in de sportsector. Het is bovendien een sector in volle ontwikkeling. Zowel de overheid, het bedrijfsleven als de media hanteren sport bij hun beleid, bij communicatie, bij promotie. Steeds meer worden concepten uit de sportwereld overgenomen in het management. Denken we maar aan coaching en teamwerk. Anderzijds doet sportmanagement haar volle voordeel bij recente inzichten uit het moderne management. De nood aan kennis en opleiding tot professionele sportmanager laat zich dan ook steeds meer voelen. Steeds meer cursussen en opleidingen omvatten het vakgebied sportmanagement. In dit handboek geven we een overzicht van de belangrijkste thema's. We bieden een evenwicht tussen academische inzichten en talrijke praktijkvoorbeelden. Dit maakt dat het boek geschikt is als lesmateriaal voor introductiecursussen, maar ook als naslagwerk voor ervaren sportmanagers. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- Sociology of sport --- sportbeleid --- Organization theory --- 796 --- 796.062 --- 304 --- 658.01 --- 79 --- sportmanagement --- 617.12 --- 658.012/0058 --- Management --- Sport --- 080863.jpg --- Sportmanagement --- SMV:beleid --- SMV:training --- SMV:sociologie --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 796 Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Sociaal beleid --- Organisatieleer --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Sports --- Study and teaching (Higher) --- Belgium --- Ghent (Belgium) --- Sports administration --- Handbooks, manuals, etc. --- 680 Sport --- management --- 796.075 --- 650.012 --- Sponsoring (alle aspecten) --- Marketing --- Ethiek --- Sportethiek --- Managementvaardigheden --- Strategisch management --- Managementmodellen --- Emotionele intelligentie --- Prestatiemetingen --- Sportmarketing --- Sportsponsoring --- Projectmanagement --- Evenementen --- Managementethiek --- Sponsoring --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Financiewezen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Managementmodel --- Prestatiemeting --- Evenement --- Ondernemingsethiek --- Kostenbeheersing
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Eindwerken. --- Academisch Nederlands. --- Nederlandse taal --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- schrijfvaardigheid --- Science --- Stilistics --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 800.6 --- 655 --- 303 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Wetenschappelijk schrijven ; papers ; scripties ; essays --- 001.81 --- rapporteren --- stilistiek (stijlleer) --- wetenschappelijk onderzoek --- 844.6 --- Nederlands 844.6 --- Nederlands --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Stilistiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- academisch rapporteren --- 001.818 --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- E110048.jpg --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- 007.2 --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- * 844.6 --- taalgebruik --- eindwerken --- scripties --- schrijven --- masterproeven --- schrijftechnieken --- Taalzuiverheid --- Taalbeheersing --- Schrijftechnieken --- Professionalisering --- Professionele communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Academic writing --- Academic writing. --- English language --- Science. --- Stilistics. --- schrijfvaardigheid. --- Study and teaching (Higher). --- Rhetoric --- Scriptie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|